Fifth week - Reisverslag uit Coochiemudlo Island, Australië van Soof Bogaart - WaarBenJij.nu Fifth week - Reisverslag uit Coochiemudlo Island, Australië van Soof Bogaart - WaarBenJij.nu

Fifth week

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Soof

21 Maart 2016 | Australië, Coochiemudlo Island

Maandag 21 maart 2016
I went to the TRI again.

Dinsdag 22 maart 2016
I went to the TRI again.

Woensdag 23 maart 2016
I went to the TRI again... workaholic right?

Donderdag 24 maart 2016
Happy easter everyone! Om dit te vieren zijn Emilia en ik uitgenodigd door Rosetta en Adrian voor een korte 'break' op Coociemudlow Island. "Coochiemudlo Island is located within the Redland Shire in South-East Queensland, between Brisbane and the Gold Coast. The island lies in Moreton Bay, where it's shallow beaches and mangroves are protected from the breakers of the South Pacific. The island is easily reached by a short ferry trip from Victoria Point. Although Coochie, as the island is known locally, is only 5 square kilometres in size, it boasts more than 4 Km of beaches. Inspite of 'mud' appearing in the name, there is only a little mangrove". Rosetta en Adrian hebben een vakantiehuisje op Coociemudlow Island, waar Emilia en ik gratis mogen overnachten in ruil voor een aantal avondjes kokkerellen.

Aangezien Rosetta moet werken ben ik 's ochtends vroeg door Adrian en Emilia opgehaald. Wat een zooi en natuurlijk aardig wat wijn neemt een mens mee om 4 dagen te overleven op een eiland. Eenmaal aangekomen hebben wij het eiland op onze fietsjes ontdekt. Verder hebben wij de dag besteed aan zonnen, zwemmen en genieten :).

Vrijdag 25 maart 2016
Vandaag heeft Adrian ons meegenomen op zijn boot. Wij zijn langs allerlei eilanden en strandjes gevaren, waaronder Peel Island (Horseshoe beach), Stradbroke Island en Dunwich. En jawel.. ik heb tijdens het snorkelen mijn eerste echte haai gezien! Niet schrikken hij was maar 1 meter hihi.

Zaterdag 26 maart 2016
Adrian heeft mij vandaag geleerd hoe ik krabben moet vangen met 'crab pots'. Allereerst moet een stuk vis in een pot worden gedaan zodat de krabben wat te knabbelen hebben. Vervolgens zijn Adrian en ik naar de zee gevaren, waarna wij de pots in het water hebben gegooid.

Zondag 27 maart 2016
In de ochtend zijn Emilia en ik naar een lokale markt gefietst. Op de markt/'t hippie marktje (het was super klein en erg hippieachtig) is van alles te vinden waaronder wierrook, hippiekleding en waarzeggers.

Maandag 28 maart 2016
Adrian en ik hebben vandaag onze crab pots opgehaald. En jawel wij hebben beet! In totaal hebben wij 8 krabben gevangen waarvan wij één kunnen gebruiken. Vrouwtjes worden teruggegooid en mannetjes moeten een bepaalde afmeting hebben voordat ze gegeten worden. Super mooi systeem waardoor de zee niet wordt leeggevist. Eenmaal terug bij het vakantiehuisje heb ik het kookritueel overgeslagen.. Sorry krabbie! De rest van de dag heb ik samen met Emilia en Rosetta doorgebracht op het strand. Yes ik heb eindelijk weer tijd om te tekenen!
's Avonds ben ik bezig geweest met mijn plannen.... En jawel het is geboekt! Op 15 April tot 9 Mei gaat deze dame in d'r eentje op avontuur in New Zealand!

  • 04 April 2016 - 17:15

    Anita:

    Super lieverd!!!

  • 04 April 2016 - 18:43

    Alice Van Velzen:

    Hahahaha als Madam maar met beestjes in de weer kan zijn....!

    En dan je avonturen voortzetten in New Zealand! Wauw!!! XXX

  • 04 April 2016 - 20:18

    Tantie Marjon:

    Hey Fie,
    Wat ben je toch n heerlijk energiek avontuurlijk nichtjuh❗️
    Over precies 11 dagen naar New Zealand wow toemaar

  • 04 April 2016 - 20:30

    Tantie Marjon:

    Enne nog iets, als je 'later' nog ns n huisdier(tje)krijgt, heb je al n naam: 'Coochie' hihi

  • 18 April 2016 - 19:39

    Ingrid Vonk:

    Hoi Sophie, wat een leuke verhalen over je tijd in Australie. Mooi om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en nu zelfs ook nog naar NZ bent in je uppie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coochiemudlo Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2016

Sixth week

21 Maart 2016

Fifth week

14 Maart 2016

Fourth week

07 Maart 2016

Third week

05 Maart 2016

Second week
Soof

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3938

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: