Second week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Soof Bogaart - WaarBenJij.nu Second week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Soof Bogaart - WaarBenJij.nu

Second week

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Soof

05 Maart 2016 | Australië, Brisbane

Hi everyone!

Leuk dat jullie mijn blog weer lezen. Ik heb geprobeerd om er weer wat van te maken (sorry voor de schrijffouten in m'n vorige blog.. deze zijn nu aangepast.. had toch last van een jetlag denk ik?!). So.... pak een goede borrel (bak koffie mag ook), zak lekker achter over en ENJOY:).

Maandag 29 maart 2016
Emilia en ik hebben weer een dagje gewerkt op de Flinders University met Malou. Wij zijn bezig geweest met het opzetten van ons onderzoek. Hieronder vallen vragen als: welke meetinstrumenten hebben wij nodig, wat willen wij precies meten, hoeveel tijd gaat het kosten, hoeveel metingen gaan wij uitvoeren, welke positie moet de 'proefpersoon' aannemen? In overleg met Malou hebben wij besloten om een MoistureMeter, een Bio-electrical Impedance en een Infra Red camera te gebruiken. De eerste twee meetinstrumenten meten o.a. het watergehalte van het lichaam. Het tweede meetinstrument meet de temperatuur van het lichaam.

Dinsdag 1 maart 2016
Emilia, Malou en ik hebben een afspraak met Tony (ingenieur van de Flinders University) over het gebruik van de Infra Red camera. Tony is nieuwsgierig naar onze plannen, vandaar dat wij hem hebben meegenomen naar ons 'onderzoekshol'. Aangezien onze werkplekken uit elkaar liggen (10 minuten lopen), ben ik de gelukkige die de Infra Red camera mag tillen (vast houden vast houden... ding kost maar een paar 1000 euro!). Eenmaal aangekomen op onze werkplek hebben wij de Infra Red camera en de andere twee meetinstrumenten in de juiste positie gezet. Het feest kan beginnen!
Emilia is de eerste proefpersoon en moet in totaal 3-4 uur in de zelfde positie liggen waarbij zij af en toe even mag staan (voor metingen met de Bio-electrical Impedance). Na de lunch ben ik aan de beurt.
In totaal hebben wij 3 metingen uitgevoerd, 1x voor de behandeling, 1x direct na de behandeling en 1x 30 minuten na de behandeling. Om de betrouwbaarheid te verhogen van de metingen, hebben wij iedere meting 3x uitgevoerd en hiervan het gemiddelde genomen. Best werkje!

Woensdag 2 maart 2016
Emilia, Malou en ik hebben een afspraak met Neil. Hij is super benieuwd naar de resultaten van ons onderzoek en wil alles weten. Lekker discussie voeren en dat alles in het Engels en met een professor... Gelukkig is Neil te tofste professor die ik ooit heb ontmoet. Hij is super aardig en totaal niet arrogant of iets in deze richting. Hij praat zelfs met cool dit en cool dat! Neil is tevreden over onze resultaten. Dit betekent dat we akkoord hebben voor ons case rapport.

Malou heeft via Neil geregeld dat Emilia en ik vandaag een anatomie & fysiologie les mogen bijwonen op de Flinders University. Allereerst zijn wij door een leraar voorgesteld aan de klas. Voor dat ik het wist had ik een microfoon onder mijn neus.. Uhhhhh Hi my name is Soof oh wait Sophie.. haha nee grapje het ging prima maar het was wel een beetje akward.

De anatomie & fysiologie les was anders dan wat wij kennen in NL. In plaats van boeken gebruiken ze hier... jawel LIJKEN! Suuuuuper gaaf en interessant. Tijdens de les laten medical students (wat een toppers zaten hier ook bij) van alles zien. Darmen, zenuwen, lymfeknopen/banen, lever, hart, long met COPD, long met een abces, een kunstgebit van een lijk (haha), hersenen noem maar op! Het is bizar om te zien hoeveel lijken er liggen. Het lijkt wel een film.. een stuk of 10 ijzeren wagentjes met witte plastic doeken erover waaronder doorgesneden lijken liggen met organen die studenten eruit kunnen pakken om deze te bestuderen.. mjam!

Donderdag 3 maart
Emilia en ik hebben vandaag een lekker dagje vrij. Onze dag bestaat uit zonnen, zwemmen in de zee en studeren in ons huisje. Ik heb gesnorkeld bij de pier. Helaas zag ik niet veel naast paars/witte krabben van ong. 30-40 cm.

Vrijdag 4 maart 2016
Wow het is vandaag onze laatste dag op de Flinders University! Wat is de tijd voorbij gevolgen.. Maar dat betekent wel dat wij het erg leuk hebben gehad:). Onze laatste dag bestaat uit werken, werken en nog eens werken. Emilia is momenteel druk met haar scriptie. Dit betekent dat ik mij focus op ons onderzoek. Aan het eind van de ochtend zijn Emilia en ik geïnterviewd door een medewerker van Flinders University (ja ja wij komen in de schoolkrant).

'S middags zijn Emilia en ik met de auto (van Malou) vertrokken naar Sharon Tilley (Physiotherapy). "Sharon graduated in 1983 in Adelaide, and worked at the Royal Adelaide Hospital until 1985 at which time she relocated to Darwin for 5 years. During this time, she worked as the Senior Physiotherapist in outpatients at the Royal Darwin Hospital, and then began working in a Private Practice. She also took up a position as Senior Tutor in Anatomy and Physiotherapy at the Darwin University. Sharon has a particular interest in the early detection and intervention process in lymphoedema management in order to maximise outcome potential for clients". Cool right?

Emilia en ik mogen van Sharon meekijken met een low level lasertherapie bij een patiënt met lymfoedeem (moest 5 keer denken hoe ik dit woord schrijf in het NL...Engelse taal attack!). Ook mogen wij meekijken met een behandeling waarbij manuele lymfedrainage volgens de Smith methode wordt uitgevoerd. Tot slot hebben wij mogen ervaren hoe een meting met een mini Bio-electrical Impedance apparaatje wordt uitgevoerd.

Ohja.. Ik heb trouwens gereden naar de praktijk.. Best bizar.. Je rijdt aan de linker kant en je wordt rechts ingehaald. Ook moet je schakelen met links.

Wij hebben de dag afgesloten met een etentje bij ons thuis met Michell, haar boyfriend, nog een vriend en Malou. Michell heeft heerlijke Indische gerechtjes gemaakt en jawel.. speciaal voor mij een schotel met kangaroo vlaisssss! Super lekker maar wel zielig.

Zaterdag 5 maart 2016
Vandaag is het onze laatste dag in Adelaide. Ik wil eigenlijk nog niet weg.. maar onze nieuwe ervaringen staan alweer klaar in Brisbane. 'S ochtends hebben Emilia, Michell en ik een bak koffie gedronken op de hoek van de straat dichtbij ons huis. Wij hebben Michell getrakteerd aangezien zij absoluut niet wilde dat wij het totaal bedrag van onze huur betaalden. Wij zijn toch vriendinnen.. zei ze. HOW CUTE! Maar veel te gek natuurlijk.

Na het inpakken van onze zooi en nieuwe aankopen, heeft Michell ons naar het vliegveld gebracht. Emilia en ik checken alvast in terwijl Michell Malou ophaalt. Wij hebben met z'n vieren een laatste apple cider gedronken en elkaar tot snel/tot ziens geknuffeld...

Om 8:00pm zijn wij geland in Brisbane, mijn nieuwe woonplaats! Ons welkomstcomité staat al klaar... Rosetta en Adrian de nieuwe gastouders van Emilia. Wij zijn meteen meegenomen naar Mount Coot-tha Lookout. Dit is een uitkijk plaats waar je Brisbane goed kan zien liggen. Erg mooi met al die gekleurde lampjes en hoge gebouwen.
Rosetta en Adrian hebben mij vervolgens afgezet bij mijn nieuwe huis. Mijn gastmoeder Lis (super schattig en lief vrouwtje) stond mij buiten op te wachten. Na een korte kennismaking heb ik m'n partner Emiel geknuffeld en afgesproken om elkaar de volgende dag te ontmoeten.
Dit was best raar aangezien wij de afgelopen weken 24/7 samen hebben geleefd. Lis showde vervolgens mijn nieuwe onderkomen en ik moet zeggen ik mag absoluut niet klagen! Mijn adres is trouwens 28 Koala Road Moorooka QLD 4105, gave straatnaam he! I'm a koala (nu echt Cees haha).

Zondag 6 maart 2016
Vandaag zijn wij opstap geweest met Rosetta (Rose). Wij hebben boodschappen gedaan in een groot winkelcentrum. De rest van de dag heb ik lekker geluierd in m'n huissie, gekletst met Lis en voorbereidingen getroffen voor maandag... Onze nieuwe stagedag!

  • 10 Maart 2016 - 08:31

    Anita:

    Lieve Soof!!

    Heerlijk om te lezen lief koalaatje! Hihihi.
    Enjoy lieverd!! Fijn om mee te reizen door jouw ogen

  • 10 Maart 2016 - 11:16

    Manon:

    Hee soof!

    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal beleefd!
    Klinkt allemaal super interessant en zo'n anatomie en fysiologie les lijkt mij ook wel wat. Hihi.

    Heel veel plezier daarzo en ik kijk uit naar een nieuw verhaal!

    Liefs,
    Manon

  • 10 Maart 2016 - 11:45

    Laura:

    Wederom ontzettend leuk om dit allemaal te lezen lieve kangaroo etende koala! :D
    Geniet in Brisbane van al het moois en daarnaast ook van je onderzoek en de lessen die je daar mag bijwonen/volgen en de bijzondere apparatuur!
    Daarnaast hoop ik dat je je surfvaardigheden ook nog meer kunt bijspijkeren!

    Ik hoop je gauw weer te zien via Facetime & wacht op een nieuw leuk blog!
    Dikke kus & knuff

  • 10 Maart 2016 - 19:33

    Marlon:

    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt lieve schat! Mis je wel heel erg maar ik zou zeggen geniet nog lekker!!! Ik wacht met smart om je volgende verslag! Dikke dikke dikke kus

  • 11 Maart 2016 - 11:36

    Alice Van Velzen:

    Hééé Koala, hoe gaat ie? Wat héérlijk om je verhalen te lezen. Fijn dat je het ook in Brisbane naar je zin hebt! Ziet er leuk uit je eigen stekkie daar. Hier alles goed! Rutger traint zich suf....hahahaha je weet niet wat je ziet straks, een echte Surf-Dude. Héél véél plezier nog daar! Liefs dikke knuffel! XXX

  • 12 Maart 2016 - 01:44

    Sandra:

    Hey Sophie.

    Heel erg leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt !

    Liefs uit Haastrecht.


  • 13 Maart 2016 - 20:19

    Cees:

    Hoi lieve kangaroeverslindende lijkenpikkende koala haha
    Wat leuk om weer een blog van je te lezen, en wat fijn dat je omringd word door allemaal leuke mensen.
    Hou ons op de hoogte van al je belevenissen in dat mooie land.

    Liefs Cees xxx

  • 14 Maart 2016 - 16:26

    Tantie Marjon:

    Lieve Fie,
    Wat een heerlijk verhaal heb je er weer van gemaakt!
    En nu beleef je je avonturen dus verder tussen de Sunshine en Gold Coast in, dat klinkt alleen al geweldig, laat staan hoe je alles daar 'int eggie' meemaakt! Succes weer verder en kijken uit naar t volgende verslag!
    Dikke kus van ons allemaal( Dion&Estela doen nu 2 weekjes Europa, maar verschil moet er zijn hè

  • 14 Maart 2016 - 21:00

    Ad:

    Hoi lieve meid, fijn te lezen dat het allemaal zo perfect gaat. Zo wordt het een heel avontuur en een fijne herinnering voor je verdere leven. Zo te lezen zijn er leermomenten genoeg en fijn is te lezen dat er zoveel gewone en aardige mensen zijn die je(ullie) inzet en keuze weten te waarderen. Je nieuwe onderkomen ziet er super uit en zo te zien heeft Liz haar best gedaan. Ga zo door. Ook met schrijven want je stukkies laten goed zien hoe je e.e.a. beleeft en vorm geeft. Mooi en fijn om te lezen, dikke kus van je vader.

  • 15 Maart 2016 - 13:38

    Elly:

    Lieve Sophie,
    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Super dat je steeds lieve, vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet.
    Door je goede beschrijving, kan ik meegenieten van alles wat je meemaakt. Leuk hoor!
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag.
    Heel veel plezier gewenst!
    Liefs, Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2016

Sixth week

21 Maart 2016

Fifth week

14 Maart 2016

Fourth week

07 Maart 2016

Third week

05 Maart 2016

Second week
Soof

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 3942

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: