Third week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Soof Bogaart - WaarBenJij.nu Third week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Soof Bogaart - WaarBenJij.nu

Third week

Door: Soof

Blijf op de hoogte en volg Soof

07 Maart 2016 | Australië, Brisbane

Hi again!

Maandag 7 maart 2016
Nadat Emilia en ik gedropt zijn door Lis (bij de TRI staat voor Translational Research Institute en ligt naast het Princess Alexandra Hospital) hebben wij onze nieuwe supervisor Anna ontmoet. Ontzettend aardige vrouw (alweer... denk dat alle aussies gewoon aardig zijn). Omdat wij gaan werken op de TRI en de australische government erg gesteld is op haar veiligheid, hebben wij een korte les gehad over de veiligheidsregels binnen het bedrijf. Daarnaast hebben wij een pasje laten maken met onze faces zodat wij legaal het bedrijf mogen bezoeken. Na dit geregel hebben wij onze plannen besproken met Anna. Zij kijkt waar wij haar hulp kunnen bieden en andersom. Win win situatie dacht ik zo. Het plan is als volgt: Emilia gaat lekker bezig waar zij mee bezig was.. afstuderen! Ik ga verder met het case report waarmee ik in Adelaide ben begonnen. Achteraf is het toch wel veel werk en vooral in m'n eentje (volledig in het Engels, literatuur onderzoek enzo). Wat erg leuk is, is dat Emilia en ik een rol gaan spelen in een onderzoekje van Anna. Zij gaat onderzoeken hoe betrouwbaar metingen zijn, uitgevoerd door een fysiotherapeut en een huidtherapeut. Naast deze metingen ga ik Anna helpen met het verwerking van de resultaten.

Dinsdag 8 maart 2016
Emilia en ik hebben vandaag een studiedag. Dit betekent dat ik aan het case report heb gewerkt in mijn eigen huissie. 'S avonds hebben Emilia en ik gekookt voor Rosetta en Adrian. De dag heb ik afgesloten met een bakkie thee bij Lis. Ohja.. ik heb vandaag ook een tuindier ontdekt. Een frogmouth bird. Zie de foto!

Woensdag 9 maart 2016
Emilia en ik hebben vandaag gewerkt op de TRI. Heel chil dat wij ook hier een eigen desk hebben en gebruik mogen maken van papier, pennen, stiften, koffie etc.

Donderdag 10 maart 2016
Emilia en ik hebben vandaag weer een studiedag. Deze dag heb ik opnieuw besteed aan het case report met af en toe een pauze in het zonnetje ;).

Vrijdag 11 maart 2016
Wij zijn met de bus naar QUT campus (weer een of andere universiteit) gereden om kennis te maken met Sandi, de supervisor van Anna. Sandi is een fysiotherapeut en verdiept zich zo nu en dan in een onderzoek. Sandi heeft ons uitleg gegeven over meetinstrumenten en meetprocedures die wij moeten toepassen voor het onderzoekje van Anna. De bedoeling is dat wij metingen uitvoeren op armen of benen van patiënten met lymfoedeem middels een meetlint en een mini bio-electrical impedance. Ik heb een foto toegevoegd van dit laatste meetinstrument.. lijkt wel alsof ik geëlektrocuteerd word!

Zaterdag 12 maart 2016
Emilia en ik zijn vandaag gedropt door our new mom and dad from Australia (Rose en Adrian), in Brisbane city. Wij hebben de dag besteed als echte toeristen.. rondsjokken, varen in gratis 'CityHoppers', foto's nemen, genieten van alles en iedereen. Daarnaast hebben wij geluncht bij Kiss The Berry. Dit is een hele leuke tent, dicht bij 'The wheel of Brisbane' waar verse acai bowls worden gemaakt. Smullen... op een hele gezonde manier! De dag heb ik afgesloten onder het genot van een wijntje met Adrian.

Zondag 13 maart 2016
Vandaag zijn Emilia en ik met Adrian naar de Gold Coast gereden waar Barb (moeder), Greg (broer) en Alex (zoon van Greg) wonen. Geweldig om deze mensen te ontmoeten onder het genot van vers gevangen garnalen, wraps en thee. Na de lunch zijn wij naar het strand gegaan. Niet om te zonnen maar om een goede wandeling te maken. Tijdens de wandeling kwamen wij langs surfers paradise (met natuurlijk... veel leuke surfdudes sorry rut!). Op het strand lagen allemaal kleine kwalletjes, Blue Bottle jellyfish genoemd. Adrian vertelde dat deze kwalletjes alleen aanspoelen tijdens een oostelijke wind. Het zijn vervelende rakkertjes aangezien zij hun angels (of hoe noem je dit.. ik bedoel die sliertjes onderaan zo'n kwal) om zwemmende mensen heen slaan en prikken. Na de strandwandeling hebben Emilia, Adrian, Greg, Alex en ik een duik genomen in het binnenzwembad van het appartement van Greg.

Lots of love,

Soof

  • 21 Maart 2016 - 20:27

    Ad:

    Hoi Fie, die nieuwe vriend ziet er een beetje apart uit met dat speciale oogje. Het lijkt dat ik de eerste ben die mag reageren op je derde verslag. Mooie foto's zeg, dat is toch wel een indrukwekkende stad, zeker geen dorpie zoals Heerde-city. Het weer is ook nog steeds goed, zo te zien, het zijn alleen maar zonnige plaatjes. Je appartement bevalt wel zo te zien, lukt het kokkerellen een beetje. Wat eet je daar koalabeertjes vlees, kangaroe biefstuk en schildpad? Zal wel de hollandse keuken zijn, denk ik. Het is nog geen vel over been zo te zien dus het zal je wel goed af gaan. Hier beginnen de vogels lawaai te maken en de dagen worden alweer langer. Komend weekend gaat de zomertijd al weer in. Hoe laat gaat bij jullie de zon onder en doe jij je kleppen dicht. Moet je vroeg beginnen of is dat afhankelijk van aanwezigheid van anderen? Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Groetje en dikke knuffel.

  • 30 Maart 2016 - 17:40

    Alice Van Velzen:

    Hey Soof, Wat leuk om je Blog weer te lezen. Je verveelt je geen seconde zo te horen/lezen. Leuk om vanochtend via App je even te spreken. Ik ben erg benieuwd naar je foto's.......
    Heb je het leuk gehad met Emilia op het eiland?? Met de mensen waar Emilia woont?

    Wij zijn weer thuis....heben genoten van de prachtige wandelingen en de rust in het huis waar wij waren!
    Nu weer terug bij af....en morgen weer aan de bak!

    Veel plezier met je laatste stageweken. En héél véél plezier straks in Nieuw Zeeland!

    Liefs en een knuf XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2016

Sixth week

21 Maart 2016

Fifth week

14 Maart 2016

Fourth week

07 Maart 2016

Third week

05 Maart 2016

Second week
Soof

Actief sinds 22 Feb. 2016
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4056

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: